Vinkkejä osallistujille

Yritysmarkkinoiden ohjelmassa on varattu 1,5 minuutin pituinen esittelypuheenvuoro jokaiselle yrityksen myyjälle ja yhden minuutin pituinen esittelypuheenvuoro jokaiselle ostajalle. Esittelyä kannattaa valmistella etukäteen ja kirjata tärkeimpiä kohtia muistiin.

Tänä vuonna olemme helpottaneet tapahtumaan osallistumista ja tapahtuman järjestäjä hoitaa yritysten esittelyt puolestanne.

Vinkkejä myyjille suullisen esittelyn sisältöön

  1. Yritysnumero (tämän löydät sinulle tilaisuudessa jaettavasta esittelymateriaalista)
  2. Oma nimi ja rooli yrityksessä
  3. Yrityksen nimi
  4. Yrityksen sijaintipaikkakunta
  5. Yrityksen toiminnan laajuus (liikevaihto ja maantiede)
  6. Yrityksen henkilöstömäärä
  7. Yrityksen päätuote/-palvelu ja erikoisosaaminen
  8. Yrityksen kiinteä omaisuus
  9. Yrityksen pääasiakkaat ja olemassa olevien toimitussopimusten laajuus/kesto
  10. Yrityksen alihankinta- ja toimittajaverkostot
  11. Yrityksen omistajuussuhteet
  12. Myyntikohde (koko yritys, osakkuus tms.)
  13. Minkälaiselle ostajalle yritystoiminta mielestäsi sopisi?

Tutustu myös blogikirjoitukseen: Miten yritys myydään?

Katso mallivideosta, millainen on hyvä myyjän esittely.

Vinkkejä ostajille suullisen esittelyn sisältöön

  1. Ostajanumero (tämän löydät sinulle tilaisuudessa jaettavasta esittelymateriaalista)
  2. Oma nimi
  3. Oma ammattitaito / aikaisempi työkokemus
  4. Hankinnassa oleva ostokohde (koko yritys, osakkuus tms.)
  5. Yrityksen toivottu toimiala (tuote/palvelu, erikoisosaaminen tms.)
  6. Yrityksen toiminnan toivottu laajuus (maantieteellinen, liikevaihdollinen tms.)
  7. Minkälaista erityisosaamista toisit tullessasi yritykseen?