Esimerkki myyntiesittelystä 2

Oheisessa videossa Hanna esittelee myynnissä olevan toiminimiyrityksen (tapaus on kuvitteellinen).

Myyntiesittelyssä on oleellista esitellä millaisesta yrityksestä on kyse, millaisia asiakkaita yrityksellä on ja millaista liikevaihtoa ja tulosta yritys on aiemmin tehnyt.

Vinkkejä myyjille suullisen esittelyn sisältöön

  1. Yritysnumero (tämän löydät sinulle tilaisuudessa jaettavasta esittelymateriaalista)
  2. Oma nimi ja rooli yrityksessä
  3. Yrityksen nimi
  4. Yrityksen sijaintipaikkakunta
  5. Yrityksen toiminnan laajuus (liikevaihto ja maantiede)
  6. Yrityksen henkilöstömäärä
  7. Yrityksen päätuote/-palvelu ja erikoisosaaminen
  8. Yrityksen kiinteä omaisuus
  9. Yrityksen pääasiakkaat ja olemassa olevien toimitussopimusten laajuus/kesto
  10. Yrityksen alihankinta- ja toimittajaverkostot
  11. Yrityksen omistajuussuhteet
  12. Myyntikohde (koko yritys, osakkuus tms.)
  13. Minkälaiselle ostajalle yritystoiminta mielestäsi sopisi?

Tutustu myös blogikirjoitukseen: Miten yritys myydään?

Esimerkkivideoita myyjien ja ostajien esittäytymisestä: