Esimerkki myyntiesittelystä 2
Oheisessa videossa Hanna esittelee myynnissä olevan toiminimiyrityksen (tapaus on kuvitteellinen).
Myyntiesittelyssä on oleellista esitellä millaisesta yrityksestä on kyse, millaisia asiakkaita yrityksellä on ja millaista liikevaihtoa ja tulosta yritys on aiemmin tehnyt.
Vinkkejä myyjille suullisen esittelyn sisältöön
- Yritysnumero (tämän löydät sinulle tilaisuudessa jaettavasta esittelymateriaalista)
- Oma nimi ja rooli yrityksessä
- Yrityksen nimi
- Yrityksen sijaintipaikkakunta
- Yrityksen toiminnan laajuus (liikevaihto ja maantiede)
- Yrityksen henkilöstömäärä
- Yrityksen päätuote/-palvelu ja erikoisosaaminen
- Yrityksen kiinteä omaisuus
- Yrityksen pääasiakkaat ja olemassa olevien toimitussopimusten laajuus/kesto
- Yrityksen alihankinta- ja toimittajaverkostot
- Yrityksen omistajuussuhteet
- Myyntikohde (koko yritys, osakkuus tms.)
- Minkälaiselle ostajalle yritystoiminta mielestäsi sopisi?
Tutustu myös blogikirjoitukseen: Miten yritys myydään?